2018. feb 01.

Erre az 5 dologra készülj fel mielőtt elkezdenéd szervezni az esküvődet!

írta: Ambrelle
Erre az 5 dologra készülj fel mielőtt elkezdenéd szervezni az esküvődet!

Kislányként azt képzeltem, hogy tökéletes esküvőm lesz hip-hop minden álmom teljesül. Aztán felnőttként rájöttem hogy ugyanaz a kislány vagyok mint régen.
Azt szeretném hogy minden egyből meglegyen, és minden pontosan úgy legyen ahogy én azt az álmaimban elképzeltem. DE sajnos sokszor kompromisszumot kell kötni. Ezért összeraktam 5 olyan lélekmozaikot ami felkészít arra, hogy harmonikusan tudd lélekben megszervezni az esküvődet

 

1. NEM FOG MINDEN AZ ÖLEDBE HULLANI DE EZ NEM IS BAJ!

Tudom, azt hiszed, hogy az összes helyszín csak azt lesi, hogy mikor küldhet árajánlatot és a papok is csak unatkoznak a templomba. De nem így van. Azért például, hogy le tudjuk foglalni a templomi időpontot majdnem 2,5 hétig hívogattuk a papunkat mert mindig valahol nyaralt vagy nem ért rá. Volt olyan helyszín ahol több mint egy hetet vártunk az árajánlatra, sőt volt olyan is aki közölte hogy csak 2 hónap múlva tud küldeni a 2018-as évre árajánlatot. Nyugodtan és megértően kell hozzáállni a dolgokhoz, azonban sokszor intőjel az ha a telefonban nem kedvesek veled, vagy ha elküldenek.people-2592484_640.jpg

2. KOMPROMISSZUM, KOMPROMISSZUM, KOMPROMISSZUM..ÉS RENGETEG HIDEGVÉR

Ha nem vagy az a hisztis fajta akkor is az esküvőszervezésed alatt többször is el fog törni a mécses és ordibálni fogsz visszatekintve jelentéktelen dolgokon. Van egy tökéletes elképzelés a fejedben, azt gondolod, hogy ennek semmi akadálya és mindenki másban meg azt látod, hogy keresztbe akar tenni. Pedig azok a józan ész hangjai. Amikor találtunk egy helyszín én teljesen bele voltam szerelmesedve, de hűtőkocsi kellett volna hozzá. a 120 fős vendégseregből 60-an tudtak volna csak eljönni és nem tudtam volna feldíszíteni úgy a helyszínt ahogy én szerettem volna. De kötöttem az ebed a karóhoz, hiába ha lenyugodtam volna észrevehettem volna, hogy az a helyszín egyáltalán nem megfelelő nekünk. Végül hallgattam a józan szavakra és nem az lesz, de erről a kálváriáról egy külön bejegyzést is fogok írni. 

 

3. NEM ELÉG IDŐBEN ELKEZDENI A SZERVEZÉST!

Sokan kérdezik a menyasszonyok körül, hogy mikor kell elkezdeni az esküvő szervezését. Ez annyira relatív de sose halaszd az utolsó pillanatra. Egy évvel az esküvő előtt már el kell kezdeni az időpont és a körülbelüli násznép alapján nézegetni a helyszíneket árajánlatot kérni, informálódni. És ami a legfontosabb, ha dekorációt, vagy ruhát vagy bármi mást külföldön akarsz vásárolni legalább számolj rá plusz 2-3 hónapot a megérkezésére. Én a májusi esküvőmre a dekorációt köszönőajándékokat aliexpressről rendeltem de már szeptemberben és októberben hogy ebből ne legyen gond. Most január vége van és ki van pipálva ez. Jó érzés, hogy evvel már nem kell foglalkoznom. 

 

4. NE AKARD EGYEDÜL LESZERVEZNI AZ EGÉSZ ESKÜVŐD, EZ A TI NAPOTOK. VOND BE A PÁROD IS!

Tudom, teljesen megértem amikor én is elkezdtem szervezni az esküvőmet nem akartam semmit sem átadni másoknak mert féltem hogy elrontják. Az ember egyszer házasodik (jó esetben) és azt akarja, hogy tökéletes legyen. De ez úgy nem megy ha megszakadsz a teendők alatt. Hidd el a párod is örülni fog ha adsz neki feladatokat, hiszen ez az ő esküvője is. Kérd ki a véleményét a dekorációról, a zenéről, ne érezze magát úgy mintha ő csak egy biokellék lenne majd az esküvőn. Te ismered őt a legjobb és te tudod mihez ért leginkább. Lehet imád fotózni, kérd meg akkor hogy ő találjon nektek fotóst és videóst, ha nagy zene fanatikus, vond be őt is a zene válogatásba a polgári szertartáshoz és a videó zenei aláfestéseinek kiválasztásához. Az én párom katona, egyértelmű volt hogy a ruháját és a kardját ő szerzi be, én nem is tudtam volna. Valamint segített nekem a meghívók szerkesztésében is (nekünk Behívónk lesz Meghívó helyett). Meg hát segített a dekorációban is, hogy mi katonás és mi illik oda. Imádja csinálni, érzi, hogy ő is részese az egésznek. Ez az ami élménnyé teszi a feszültséget és segít átlendíteni ezen a szervezéses időszakon.

people-2595862_640.jpg

5. IGEN, LESZ OLYAN HOGY AZT GONDOLOD: "BÁRCSAK EL SE KEZDTÜK VOLNA!"

Ne ijedj meg. Ez is teljesen természetes. Amikor karácsonyi ajándékként a meghívókat szerettem volna odaadni de nem volt öt percünk sem hogy megbeszéljük párommal és elúszott az egész. Amikor nem találtunk egész Nógrád megyében megfelelő helyszínt 120 fős lagzinkra. Amikor a szülők közölték, hogy csúnya az a karikagyűrű amit kiválasztottunk, amikor síró görcsöt kaptam, mert azt mondták, hogy nem díszíthetem fel a termet, hanem szerezzünk dekorost (hehe ebből nem engedtem végül én díszítem). Ezek mind-mind azok a pillanatok voltak amikor eszembe jutott az a meme, hogy 'F**k it I quit!'. De ilyenkor kell a párod támogatása, hogy lenyugtasson és megmondja, hogy ezek pici hullámvölgyek túl lesztek rajta. És így is lett. A ti esküvőtök de mindenki másnak meg lesz a véleménye. 

Összességébe amit meg szeretnék fogalmazni jó tanácsként az hogy mindig lebegjen a szemed előtt: Nem tudsz mindenkinek megfelelni és nem is kell, a ti esküvőtök, ti álmodjátok meg. Csináljátok úgy meg ahogy ti szeretnétek ésszerű keretek között. Hallgassátok meg a véleményeket de ha nem érzitek magatokénak nem kell elfogadni. De meghallgatni mindig meg kell.

És még valami..ne idegeskedj annyit mint én. Biztos öregedtem vagy 5 évet a semmiért. Dőlj hátra és élvezd, hogy egyáltalán eljött az a pillanat amire kislányként álmodtál. Hogy a saját esküvődet szervezheted. Csodálatos ez az időszak ami el fog röppenni egy nap alatt.

Élvezzétek ki közösen!

 

Szólj hozzá

esküvő templom lakodalom lagzi esküvői meghívó esküvőszervezés esküvő szervezés esküvő szervezése saját esküvő szervezése esküvői készületek