2018. már 07.

Hogyan számoljam ki hány főre kell a menyasszonyi torta és az aprósütemény?

írta: Ambrelle
Hogyan számoljam ki hány főre kell a menyasszonyi torta és az  aprósütemény?

 Ma megyünk a harmadik cukrászdába árajánlatot kérni ezért gondoltam írok erről is egy szösszenetet. Pinteresten nagyon sok jó infografikát láttam arról, hogy hogyan kell kiszámolni az alkoholokat, de a süteményekről szinte semmit. Míg nem a megoldást a szálláshely üzemeltetője adta meg nekünk....
a-variety-of-cakes-1803074_1920.jpg

Kicsit furcsa, de mégis egyértelmű,mert ő évente több esküvőt is lát, látja a trendeket, hogy mikor mennyi fogy és miből....


Adott számunkra egy nagyon jó módszert:


A menyasszonyi torta:

A menyasszonyi tortából illik enni ezért abból ha mondjuk 100 fővel számolunk illik egy 100 szeletes tortát venni viszont, a szállásadó azt mondta, hogy sokszor annyira tele vannak már a vendégek hogy ketten esznek egy szeletet például. Hát nem is tudom, szerintem ez nem igaz, én inkább biztosra megyek és egy szép 4 szintes tortát fogunk rendelni a 115 (gyarapodunk lassan) főre, ami szerintem nagyjából 130-140 szeletnek felel meg annak függvényében milyen vastagokra vágjuk őket. Nagy valószínűséggel nekünk nem lesznek kísérő tortáink, de palócföldön az a szokás, hogy tortát hoznak ajándékba így bármelyik tortánk lehet majd kísérőtorta. Az étterem vezetője azt mondta általában 1 torta 10 főre kell.

Szóval 1 torta/10 fő akkor 10 torta/100 fő plusz menyasszonyi torta. De ebbe még nem számolódnak bele azok a torták amiket ajándékba adunk a vendégeknek.

wedding-cake-639181_1920.jpg

Sós és édes aprósütemények:

A vendégváráshoz, szeretnék sós és édes aprósüteményeket valamint a buli végén ezekből raknak ki az asztalra, és természetesen a távozó vendégeknek is illik adni ilyenkor. Erre az étterem vezetője azt mondta, hogy általában a vendégek 10 dkg/ fő esznek ezekből. Több fogy a sósból mint az édesből ( hát annyi torta, mellé meg is értem).


Ha így számoljuk akkor 10 dkg az 0,1 kg per fő x100= 1000 dkg azaz 10 kg süteményre lesz szükségünk.

Egyéb torták:

Palóc szokás, hogy a lakodalmakba ajándékként hoznak tortát. Előző év nyarán voltam egy esküvőn, életemben nem láttam annyi tortát. Ha nem volt 40 torta akkor egy sem, és mindegyik szebbnél szebb volt. Külön torta asztalok voltak több szinttel. Amikor hazamentünk 2 tortát is kaptunk útravalónak, annyira nem fogytak.  Szóval felkészültem, sokkal kevesebb édes sütemény és sokkal több sóst fogok rendelni, mert rengeteg tortánk lesz, plusz a menyasszonyi torta.  Természetesen mi is szeretnénk ezekből a tortákból visszaadni a vendégeknek így nem kell sajnálni, de én a lányos ház részéről max 10 tortát fogok rendelni, mert így is a párom részéről lesz vagy plusz 10-15 torta és akkor a  süteményeket nem is számoltam amiket a vendégek hoznak.

wedding-2629448_1920.jpg

Plusz Díszítés:

Természetesen nem én lennék ha megint nem rendeltem volna össze vissza minden hülyeséget Aliexpresszről. Rendeltem rizsostyákat, és pálcikákat amiken galambok vannak. Totálisan felesleges volt. Szóval szép lesz, de nem fognak értéket hozzáadni az esküvőhöz, ezt így utólag megbántam, de most már mindegy, egye fene azt a kemény 2000 Ft-ot.

Honnan vegyek tortát az esküvőre?

 

Sokat gondolkoztunk, hogy egy híresebb helyről rendeljünk vagy inkább a helyieket támogassuk. Ilyen téren szerencsések voltunk mert Balassagyarmaton van az egyik leghíresebb cukrászda Magyarországon. Azonban érdekes volt körülnézni , ismerősökkel beszélni mert sok magánember is csinál süteményeket tortákat, ugyanolyan finomakat sokkal olcsóbban. Viszont nem annyira profi a diszítés. Eddig két helyen voltunk, az egyik ez a híres hely, gyönyörű torták, de fizetni kell a kiszállításért, meg még drága is. A másik hely olcsóbb volt, de itt is kell fizetni a kiszállításért, szóval meglátjuk mi lesz a harmadik helyen. Itt azt csiripelték  madaraink, hogy ingyenes a kiszállítás, és szépek a torták, nem mellesleg olcsó is a hely. Valamint ami számunkra nagyon jó, pont ugyanaz a cukrászda ami a tavaly részt vett esküvőn volt, így már meg is kóstolhattuk.

Összegezve, írok egy esküvői tortarendelés kisokost ide, hogy segítsek:

  • Menyasszonyi torta legalább annyi szeletes legyen mint a násznép maga
  • Több sós süteményt esznek a vendégek mint édeset
  • Aprósüteményekből 10 dkg/fővel kell számolni
  • 1 torta/ 10 fő +menyasszonyi torta
  • A vendégek a végén már alig esznek aprósüteményeket, így nem szabad túlzásba vinni hiába pakolunk el is belőle nekik.

UPDATE: Voltunk tegnap a harmadik cukrászdába is és tökéletesek bionyult.
A 4 szintes menyasszonyi tortánk végül 41 ezer Forint lesz plusz a kisebb torták (16 szeletesek) pedig 4000-5000 Forint közöttiek lesznek.

 

Szólj hozzá

esküvő lakodalom menyasszony lagzi esküvőszervezés esküvői torta esküvő szervezés menyasszonyi torta esküvő szervezése esküvői díszek saját esküvő szervezése esküvői készületek mennyaszonyi ruha kísérő torta