2018. feb 15.

Esküvői költségvetés : Hogy a végén nehogy legatyásodj az esküvődre! II. rész

írta: Ambrelle
Esküvői költségvetés : Hogy a végén nehogy legatyásodj az esküvődre! II. rész

Ebben a részben találjátok az Esküvői költségvetés mintát is! :)

 A második szekcióban átvesszük a többi szolgáltatót és egyéb felmerülő költségeket is, hogy a tapasztalataim alapján tudjak segíteni nektek.

wedding-2275270_1920.jpg

Nagyon izgalmas, mert törnek elő belőlem közben az emlékek, hogy mennyit kutakodtam például fotós videós után, végül a Google kb harmadik találata megtalálta a számomra ideálisat, így azt kell mondanom, hogy nézzétek át a lehetőségeiteket, de néha pont szembejönnek velünk a tökéletes megoldások!


Még mindig Nógrád megyei viszonylatban írok ezért kérlek ha Budapesten vagy valamelyik megyeszékhelyen tervezed az esküvődet adj kb 50%-ot vagy többet az árakhoz.

Fotós és videós:

Költség: 180.000 Ft - 500.000 Ft

Saját esküvői tapasztalatom: Nekünk 180.000 Ft lesz a fotós  és videós..de ez nekünk év eleji akciós ár..amúgy kb 250.000-ért vállalták volna. Eltérnek az árak ha csak fotós kértünk volna vagy csomagot fotós és videóssal természetesen megdobja a videós az árat.
TIPP!: Nézd meg, Facebook csoportokban hátha találsz megfelelő fotóst és videóst. Lehet együtt dolgoznak lehet külön. Érdemes körbejárni a piacot mert én hallottam olyan esküvőről ahol a fotós 60 ezerért vállalta de nekünk volt olyan ajánlatunk ami csak fotózásról szólt és 210 ezret ajánlott ki nekünk. A fotósok előző munkáit nézd meg mindenképp, mennyire profiik, mennyi esküvőt csináltak és hogy milyen extrák tartoznak bele az árba. Fontos itt is a kiszállási díj ezért érdemesebb talán a lagzihoz közelebb eső fotós és videós párost alkalmazni. Valamint ne felejtsd, őket is illik megvendégelni a vacsoránál.

Vőfély/ceremóniamester:

Költség: 35.000 Ft.-200.000 Ft.

Saját esküvői tapasztalatom: Sok esküvőn voltam már ahol nem volt vőfély vagy ceremóniamester, valahogy hiányzott az a kohézió, és a vendégsereg (főleg ha nagy volt) nem tudta, hogy mit csináljon éppen, ezért mi is úgy döntöttünk hogy lesz ceremóniamesterünk. A mi ceremóniamesterünk 65.000.-ért vállalta és azt mondta aki ennél többért vállalja az drága. :) Jó marketing szöveg.
TIPP!: Van külön Facebook csoport ceremóniamester kereső igazából. Ha a lagzi eléri a 60 főt én mindenképpen ajánlok egy vőfélyt vagy ceremóniamestert mert leveszi a terhet a vállatokról a nagy napon. Viszont figyelj oda, mert néha olyan árat tudnak adni hogy ketté áll a füled. Nekem volt 200 ezres ajánlatom ceremóniamesterre, és ebbe nem volt benne a kiszállási díj. Azért azt sokallottam.

Virágok (menyasszonyi csokor, kitűzők, asztaldísz, egyéb dekorációk:

Költség: 50.000 Ft. -200.000 Ft.

Saját esküvői tapasztalatom: A virágok árától függ és hogy milyen csokrot és díszeket szeretnénk. Mi virágokra (csokor 8 kitűző, asztaldísz) max 80.000-et adunk ki de reméljük kevesebb lesz. Most van tárgyalás alatt a dolog. A dobócsokrom nekem Aliexpresszről van és művirág lett. Azért mert, úgy gondoltam aki elkapja legyen neki örök emlék és így nem szárad el.
TIPP!: Ha szeretnél kevesebbet költeni virágokra, akkor a díszítést ki lehet váltani lufikkal vagy más díszítéssel (mi is ezt fogjuk csinálni). Az autódísz is lehet lufi. A másik pedig, hogy manapság már annyira élethű selyem művirágok és szivacsvirágok vannak amit ugyanolyan gyönyörűek mint az eredetik, amiket utána akár el is tudod adni. Aliról, Wishről, Ebayről pedig fillérekért megkapod őket. (De szerintem fogok erről is csinálni egy bejegyzést, hogy miket vettem Aliról, hogy lássátok hogy néz ki a valóságban).

flower-achway-2574849_1920.jpg

Templom stóladíj:

Költség: 0 Ft. -75.000 Ft.

Saját esküvői tapasztalatom: Nekünk 20.000 Ft lesz a stóladíj a Szécsényi templomba plusz a díszítés amire nem mondtak még árat. De hallottam 75 ezer forintosról is ami megdöbbentő.
TIPP!: Ez egy olyan rejtett költség amire mi nem gondoltunk. Olyan mintha a templomnak bérleti díja lenne. De úgy voltunk vele, hogy a templom és az egyház pont az a hely ahova nagyon szívesen adunk pénzt, nem számít (ésszerű keretek között) mennyit. Fontos, hogy  ilyenkor amikor esküdsz a templom kérheti visszamenőleg az egyházi adót (ha jól tudom egy évre visszamenőleg kérheti, de ha rosszul tudom, kérlek kommentbe írjátok le).

Gyűrűk:

Költség: 0 Ft. - 500.000 Ft.

Saját esküvői tapasztalatom: Ez volt számunkra az egyik legnagyobb meglepetés. Annyi családi ékszer összegyűlt, hogy a végén nem kellett fizetnünk semmit a gyűrűkért. Nagyon jól esett így az esküvőszervezés közepén. Azonban azt is kell tudnod ehhez, hogy nem gyémántot kértem és nem a legdrágább gyűrűt, ha jól emlékszem a 160 ezer körül volt a kettőnké.
TIPP!: ha van otthon családi ékszer , akkor azt sok helyen beszámítják. Érdemes több szalont is megnézni mert nálunk az egyik szalonba 20 ezer volt a gyémánt bele rakása a másikba pedig 12 ezer, azért nem mindegy.

book-2592613_1920.jpg

Egyéb felmerülő költségek:

Költség: Csillagos ég :)

Saját esküvői tapasztalatom:  Szállás a fontosabb vendégeknek (10 fő) 6800Ft 6 szoba= 68.000 Ft
Menyasszonyi és menyecskeruhák, cipők, ékszerek, kellékek játékhoz, meghívók, ültetőkártyák, menyasszonyi torta, sütemények., és amit még nem merek elképzelni.
TIPP!: Mindig vezess költségvetést mert így nem fogsz elszállni. Én kicsit akkor estem pánikba amikor elkezdtem a díszítést külföldről rendelgetni ész nélkül. Megjött az első kupac, megjött a második kupac...félve összeszámoltam és 100 ezerre ugrott az elköltött összeg. Szívinfarktus és egyből próbáltam megnyugodtatni magam, neten hogy valakinek drágább volt a díszítése..és igen. Ez még nem drága..de azért visszavettem utána.

Még egyszer szeretném kihangsúlyozni, hogy ezek az árak Nógrád megyére vonatkoznak, a Budapesti vagy nagyobb városok ezeknek az áraknak a duplája vagy triplája szokott lenni.

Összességében ennyi, persze maradtak még ki tételek, a torta és sütemények, hogy a menyasszonyi ruha mennyi és még sorolhatnám, de a tortákról még nem tudok véleményt írni mert márciusban fogjuk megrendelni (lehet ebből is csinálok blogbejegyzést), a ruhából pedig már írtam ( http://lelekkalauz.blog.hu/2018/01/26/nem_szerettem_bele_az_eskuvoi_ruhamba_elso_latasra_na_es ). 

ÉS A VÉGÉRE A MEGLEPETÉS!
ITT találhatjátok az esküvői költségvetésem mintáját:

HOGYAN NÉZZEN KI AZ ESKÜVŐI KÖLTSÉGVETÉS :

 ESKÜVŐI KÖLTSÉGVETÉS MINTA EXCELBEN

koltsegelszamolas_minta.JPG

 Ha szeretnétek szívesen elküldöm a mintát Facebookon, csak írjatok rám a : https://www.facebook.com/eskuvoilelekkalauz/  Facebook oldalán.

 Remélem tudtam egy kicsit segíteni azoknak akik most próbálják összerakni az esküvői költségvetést. Még egy fontos tanács a végére: Mindig szánjatok plusz 50-100 ezer Ft-ot a végére ha beütne a crach. Vagy amennyit félre tudtok rakni pluszba. Nekünk is nagyon nehéz , de kell egy kis fedezet a nem várt költségekre. :)

Szólj hozzá

esküvő lakodalom menyasszony lagzi vőfély esküvőszervezés menyasszonyi ruha esküvői fotós ceremóniamester esküvői torta mennyasszony esküvői díszítés esküvői videós esküvői költségvetés mennyecske esküvő szervezés esküvő szervezése esküvői díszek saját esküvő szervezése esküvői készületek mennyaszonyi ruha mennyecskeruha esküvői költségvetés minta főfény